بلاگ توپاد
0

تاثیر تولید محتوای صوتی بر سئو سایت

تاثیر تولید محتوای صوتی بر سئو سایت

تاثیر تولید محتوای صوتی بر سئو سایت چقدر است؟ بی شک اگر نسبت به سئو سایت آشنایی داشته باشید، عنوان محتوای صوتی که امروزه تحت عنوان پادکست نیز شناخته می شود را زیاد شنده اید! در این زمینه اکثر افراد به اشتباه نسبت به تولید محتوای صوتی در سایت بی اهمیت­اند که همین مسئله نیز باعث شده تا از الگوریتم های جدید گوگل عقب مانده و سایت آنها امتیاز مناسبی را کسب نکند.

اما اگر بدانید که تاثیر محتوای صوتی و روی سئو سایت شما چقدر زیاد است و تا چه اندازه می تواند بر روی بالا آمدن سایت شما در گوگل موثر باشد، تجدید نظر کرده و شروع به تولید محتوای صوتی برای سایتتان می کنید. برای این منظور در ادامه این مقاله از توپاد قصد داریم به طور کلی به بررسی تاثیر تولید محتوای صوتی بر روی سئوی سایت بپردازیم.

 

تاثیر تولید محتوای صوتی بر سئو سایت

محتوای صوتی یا پادکست چیست؟

در کنار بررسی تاثیر تولید محتوای صوتی بر سئو سایت ، بد نیست با معنای محتوای صوتی یا همان پادکست آشنا شویم! محتوای صوتی یک فایل صوتی دیجیتال می باشد که جهت دانلود از طریق رایانه آیا تلفن همراه در اینترنت قرار گرفته می شود. محتوای صوتی معمولا در سایت قرار گرفته می شود و در دسترس تمامی مخاطبین آن سایت است. در برخی از سایت ها جهت نمایش بیشتر محتوای صوتی، زمانی که شما وارد صفحه ای از سایت می شوید، پادکست موردنظر به طور خودکار اجرا می شود. ناگفته نماند که پادکست مجموعه ای محتواهای صوتی می باشد که به صورت دیجیتالی منتشر می شود، اما محتوای صوتی معمولا به صورت تکی منتشر می شوند. این دو عبارت تا حد زیادی شبیه یکدیگر بوده و تاثیر مشابهی بر روی سئوی سایت شما دارند.

 

تفاوت محتوای صوتی با پادکست

همانطور که اشاره کردیم، محتوای صوتی با پادکست از وجه اشتراک زیادی برخوردار می باشد، به عبارتی هدف از ضبط هردو، گرفتن امتیاز سئو می باشد. اما باید مدنظر داشته باشید که محتوای صوتی و پادکست از تفاوت هایی نیز برخورداراند. اولین تفاوتی که میان این دو عنوان وجود دارد، تکنولوژی به کار رفته در آنها می باشد، پادکست ها معمولا در فرمت MP3 می باشند تا افراد بتوانند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند. اما محتوای صوتی که در رادیو ها وجود دارد، از طریق امواج به دست کاربران میرسد.

هزینه تولید محتوای صوتی نسبت به پادکست کمتر است، که می توان گفت همین مسئله یکی دیگر از تفاوت های محتوای صوتی با پادکست می باشد. برای تولید محتوای صوتی داشتن یک میکروفون کافی است. به طوری که می توانید محتوای مدنظر را تولید کرده و در سایت قرار دهید. اما برای تولید پادکست های مختلف و، نیازمند محیطی آرام و تجهیزات مختلف است، چرا که یک پادکست شامل زمینه های مختلفی از عنوان های صوتی است.

 

چرا محتوای صوتی؟

چرا محتوای صوتی تولید کنیم؟ همانطور که اشاره کردیم تاثیر تولید محتوای صوتی بر سئو سایت شما تاثیر بسیار زیادی دارد. اما آیا مزیت استفاده از محتوای صوتی فقط امتیاز سئو است؟ خیر! همه ما می‌دانیم که امروزه مردم وقت زیادی جهت مطالعه ندارد، چرا که معمولاً بیشتر وقت خود را در ترافیک ، درحال رانندگی و یا در حال کار یا می‌گذراند. در نتیجه می‌توان گفت وقت افراد جهت مطالعه بسیار کم است. همچنین از آنجایی که معمولاً افراد اشتیاقی به خواندن مطالب طولانی ندارند، بهتر است از سیاست های امروزی استفاده کنیم و به سمت و صوی محتوای صوتی برویم. گوش دادن به محتوای صوتی در همه شرایط امکان پذیر است. اگر محتوای صوتی شما جذاب باشد، افراد تا انتهای آن را گوش داده و همین مسئله سبب ترغیب بیشتر آنها به مراجعه به سایت شما می شود.

 

تاثیر تولید محتوای صوتی بر سئو سایت

 

کاربرد تولید محتوای صوتی در سایت

اکنون که با محتوای صوتی به طور کامل آشنا شده‌اید، شاید برای تان سوال ایجاد شود که محتوای صوتی از چه کاربرد هایی در سایت برخوردار است؟  برای پاسخ به این سوال باید گفت شما می توانید در زمینه های مختلفی از محتوای صوتی استفاده کنید. از جمله اصلی ترین کاربرد های محتوای صوتی در سایت عبارتند از:

  • بهترین گزینه جهت افزایش رتبه سایت تولید محتوای صوتی است. شما می توانید تمامی محتوای سایت خود را به صورت صوتی آماده کرده و در سایت منتشر کنید.
  • شما می توانید از محتوای صوتی جهت تهیه آموزش های مختلف استفاده کنید.
  • از محتوای صوتی می‌توانید جهت اشتراک گذاری آن در اپلیکیشن خود استفاده کنید.
  • از دیگر مزیت های محتوایی صوتی می توان به اشتراک گذاری آن در سایت‌های پادکست شاره کرد که باعث افزایش امتیاز سئو سایت شما شما می شود.
  • شما می توانید کتاب هایی که در سایت تان وجود دارد را به صورت محتوای صوتی در دیگران قرار دهید.
  • ناگفته نماند که، محتوای صوتی را می توانید در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشت دیگران را با سایت خود آشنا کنید.

 

مهم ترین نکات جهت تولید محتوای صوتی

اگر میخواهید محتوای صوتی و با کیفیتی را تولید کنید که علاوه بر امتیاز سئو، باعث افزایش مخاطبان سایتتان نیز شود، باید نکاتی را در این زمینه مد نظر داشته باشید تا بتوانید خروجی باکیفیتی را از فرآیند تولید محتوای صوتی دریافت کنید. مهمترین نکات در زمینه تولید محتوای صوتی عبارتند از:

  • گوینده درجه یک

اولین و مهمترین نکته ای که در تولید محتوای صوتی باید به آن توجه کنید، داشتن گوینده درجه یک و با مهارت گویندگی بالا است. چرا که در محتوای صوتی گوش کاربر به کار گرفته می شود که در نتیجه می توان گفت لحن و صدای گوینده، و قدرت گویندگی آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به معنای ساده تر باید گوینده بتواند محتوای مد نظر را با لحنی مناسب به کاور منتقل کند.

  • بهره گیری از مکانی آرام

دومین نکته ای که در زمینه نوری های صوتی باید به آن توجه کنید، استفاده از مکانی آرام و مناسب است. همانطور که میدانید، محتوای صوتی مکانی شلوغ و پر سر و صدا گرفته شود، باعث از دست رفتن تمرکز کاربر می شود چراکه ذهن افراد نمی تواند بر روی یک صدا تمرکز کند. پس در نتیجه می‌توان گفت اگر محتوای صوتی شما در مغازه ها و بدون صدای مزاحم گرفته شود، تاثیر بیشتری بر روی مخاطب موردنظر خواهد داشت.

  • بهره گیری از فناوری های مناسب

از دیگر نکاتی که در زمینه تولید قوطی باید داشته باشید، بهره گیری از فناوری های پیشرفته می باشد. همانطور که اشاره کردیم، برای تولید یک محتوای صوتی، داشتن میکروفون الزامی است. اما در این زمینه بهتر است از میکروفون های با کیفیتی قابلیت حذف صداهای اضافی و دارد استفاده کنیم تا در محتوای صوتی گرفته شده صدا های مزاحم وجود نداشته باشد.

 

تاثیر تولید محتوای صوتی بر سئو سایت

مهم ترین مزیت های تولید محتوای صوتی

اگر فراموش نکرده باشید اشاره کردیم به تولید محتوای صوتی هست از مزیت های زیادی برخوردار است. به طوریکه گرفتن امتیاز سئو تنها یکی از این مزیت ها به شمار می رود. در ادامه مقاله به اصلی‌ترین فواید تولید محتوای صوتی می پردازیم.

  • گرفتن امتیاز سئو

اکنون که قصد داریم مزیت های تولید محتوای صوتی را مورد بررسی قرار دهیم، بهتر است ابتدا از امتیاز سئو شروع کنیم. همانطور که اشاره کردیم، اولین مزیت تولید محتوای صوتی، گرفتن امتیاز سئو می باشد. در این زمین لازم به ذکر است که گوگل در حال تولید محصولی به نام ” سئوی صوتی ” است که همین مسئله نشان دهنده اهمیت تولید محتوای صوتی بر روی سئو سایت است.

  • تولید آسان

از دیگر مزیت های تولید محتوای صوتی، تولید آسان و بدون هزینه می باشد. همان طور که می دانید برای تولید محتوای متنی، رعایت اصول مختلف الزامی است. در این زمینه شما نیازمند یک محتوا نویس حرفه ای نیز هستید، که به تمامی موارد تسلط داشته و بتواند محتوای خوبی را برای شما تولید کنند که علاوه بر هزینه زیادی، زمانی زیادی را نیز میطلبد. این درحالی است که تولید محتوای صوتی در زمانی کمتر، و به راحتی امکان پذیر است. در این زمینه شما می توانید خودتان وارد عمل شده و محتوا های سایتتان را تولید کنید.

  • جذب مخاطب بیشتر

همانطور که اشاره کردیم، امروزه افراد به دلایل مختلف وقت کافی جهت خواندن محتوا های متنی ندارند. برای این منظور، سایت های فعال از سیاست های امروزی استفاده کرده و اقدام به تولید محتوای صوتی می کنند.  گوش دادن به محتوای صوتی در همه شرایط امکان پذیر است. اگر محتوای صوتی شما از جذابیت مناسبی برخوردار باشد، سبب جذب مخاطبین بیشتری به سایت شما می شود.

جمع بندی

اگر بخواهیم جمع بندی کوتاهی از این مقاله داشته باشیم، باید گفت همان طور که مطالعه کردید در این مقاله یاد گرفتید که تاثیر تولید محتوای صوتی بر سئو سایت ما تاثیر بسیار زیادی دارد. علاوه بر این، با تولید محتوای صوتی می توانیم با هزینه ای کمتر، مخاطبان بیشتری را جذب وب سایت خود کنیم. البته در این زمینه رعایت نکاتی همچون استفاده از گوینده درجه یک، بهره گیری از فناوری های پیشرفته و…، الزامی است.

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *