بلاگ توپاد
0

تکنیک هایی برای داشتن یک صدای جذاب

تکنیک هایی برای داشتن صدای جذاب

آیا تا به حال با فردی برخورد کرده اید، که صدای زیبا و غنی داشته باشد؟ داشتن صدای جذاب، باعث لذت بردن از گفتگو می شود. صدای دلنشین شاید استعداد خدادادی تلقی شود؛ اما به این معنی نیست که نمی توانید صدای خود را جذاب تر کنید. صدا مانند دیگر عضلات بدن، با تمرین های مداوم قدرتمند تر می شود. داشتن صدای خوب موجب رشد اعتماد به نفس خواهد شد و به شما کمک می کند، تا در جلسه های مختلف شغلی یا خانوادگی به راحتی اظهار نظر کنید. داشتن یک صدای خوب و جذاب، برای اکثریت اهمیت دارد. به خصوص کسانی که در حرفه گویندگی یا خوانندگی مشغول فعالیت هستند. اگر به دنبال این هستید که چگونه صدای جذاب تری داشته باشید، می توانید تکنیک های جذابیت صدا را مطالعه کنید. با استفاده از این تکنیک ها و تمرین مستمر، قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت.

شخصیت های کاریزماتیک که همه را محو سخنان خود می کنند، علاوه بر جملات ناب بر روی نحوه بیان و شیوه صحبت های خود هم کار می کنند. داشتن تن صدای جذاب، نیازمند رعایت چند تکنیک است که سایت توپاد در اختیار شما قرار داده است. در ادامه به چند مورد از بهترین تکنیک های جذابیت صدا اشاره می کنیم.

داشتن صدای جذاب

بهترین تکنیک ها برای داشتن صدای جذاب

  • از صدای غالب خود استفاده کنید. صدای غالب حس اطمینان و شجاعت را به اطرافیانتان منتقل می کند. با داشتن صدای غالب، افراد به شما اعتماد می کنند. برای داشتن صدای غالب فریاد نزنید. باید با کمک تغییراتی در صدا و لحن بیان خود، بر روی افراد تاثیر بگذارید. افرادی که از صدای غالب خود استفاده می کنند، در پایان جملات صدای خود را گام به گام کاهش می دهند.
  • مکث های تاثیرگذار داشته باشید. سعی کنید کلماتی که بیان می کنید را شمرده بگویید. در پایان جملات مکث های متناسبی داشته باشید. اصولا در پایان جملات، می توانید چند ثانیه مکث بیشتری داشته باشید تا مخاطب هم بتواند حرف های شما را تحلیل کند.
  • گلوی خود را صاف نکنید. اکثر افراد برای خلاص شدن از مخاط گلو یا قفسه سینه، گلوی خود را صاف می کنند. انجام بیش از حد این کار موجب آسیب رساندن به پرده صوتی می شود. با این کار، پرده های صوتی به هم برخورده کرده و به مرور زمان متورم می شوند. با انجام زیاد این فرایند، حتی ممکن است خونریزی هم داشته باشید.
  • با اشتیاق صحبت کنید. صدای یکنواخت جذابیتی ندارد و حوصله دیگران را سر می برد. کلمات مختلف را به شیوه های گوناگون بیان کنید. برخی از جملات را با قدرت بیان کنید. با اشتیاق صحبت کردن موجب جذابیت در صدای شما می شود. این جذابیت و شور و شوق به شما کمک می کند تا شنوندگان بیشتری را به سمت خود جذب کنید.
  • واضح صحبت کنید. شفاف صحبت کردن یکی از مهم ترین نکاتی است که به داشتن صدای جذاب کمک می کند. به تمام کلماتی که بیان می کنید، دقت کنید. هنگام صحبت کردن سعی کنید دهان خود را به اندازه ای درست باز کنید. همچنین لب های خود را شل کرده و زبان و دندان ها را در موقعیت مطلوب قرار دهید. این کار به شما کمک می کند، تا لکنت زبان شما از بین برود. در ابتدا ممکن است که برای شما کمی سخت باشد؛ اما با تکرار مداوم تلفظ صحیح و واضح برایتان طبیعی خواهد شد.
  • زمزمه نکنید. سعی کنید به قدری بلند صحبت کنید تا صدای شما به گوش همه برسد. زمزمه و من من کردن از جذابیت صدای شما می کاهد. البته توجه داشته باشید، صدایی که زیادی بلند باشد، موجب نارضایتی مخاطب می شود. سعی کنید حد تعادل را رعایت کنید.

داشتن صدای جذاب و دلنشین

از سری عوامل ثانویه که به داشتن صدای جذاب کمک می کند؛ می توان به تولید درست آوا، تنفس صحیح دیافراگمی، لهجه جذاب و تسلط بر موضوع هم اشاره کرد.

اگر به به دنبال تقویت صدای خود هستید تا در زمینه گویندگی فعالیت داشته باشید، می توانید از طریق لینک ” استخدام گوینده” نسبت به ثبت نام خود اقدام کرده و با تیم توپاد همکاری کنید.

توجه داشته باشید که داشتن یک صدای جذاب، تنها یک استعداد نیست؛ بلکه با تمرین های مختلف می توان جذابیت صدای خود را بالابرد. از تکنیک هایی که برای جذابیت صدا می توان بهره گرفت، استفاده کنید و با تکرار های مستمر نتیجه کار خود را ببینید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *