بلاگ توپاد
0

انواع میکروفون برای گویندگی در خانه

انواع میکروفون گویندگی در خانه

اگر شما نیز به فعالیت‌های مربوط به تولید محتوای صوتی یا تولید محتوای تصویری مشغول هستید، از شما می‌خواهیم که کمی وقت خود را در اختیار ما قرار دهید. بسیاری از افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، به دنبال پیدا کردن انواع میکروفون برای گویندگی در خانه هستند تا بتوانند کار گویندگی خود را شروع کنند.

در واقع این افراد دوست دارند که پادکست‌های خود را باکیفیت‌تر کنند و فرمت آن را بالاتر ببرند. مسلما این کار نیازمند این است که آن‌ها بتوانند بهترین وسایل مربوط به گویندگی را تهیه کنند.

ما در ادامه‌ی این مطلب می‌خواهیم شما عزیزان را با برخی از میکروفون‌هایی که برای گویندگی در خانه مناسب هستند، آشنا کنیم اما پیش از آن باید بدانید که یک میکروفون مطلوب، چه ویژگی‌هایی دارد. در ادامه با توپاد همراه باشید.

 

انواع میکروفون برای گویندگی درخانه

 

ویژگی‌های میکروفون گویندگی خوب

امروزه افراد برای این که بتوانند بهترین محصول موجود در بازار را خریداری کنند، برای خود معیارهایی را تعیین می‌نمایند. برخی از افراد دوست دارند که  محصولی با کیفیت خریداری کنند و برخی دیگر دوست دارند که محصولی را با قیمتی ارزان بخرند.

همچنین دیده می‌شود که گاهی اوقات کالاهای رنگ شده یا کالاهای ساخته شده توسط برندهای معتبر نسبت به سایر کالاها پرطرفدارتر هستند. بنابراین، باید بگوییم که خرید میکروفون‌های مخصوص گویندگی در خانه نیز از این قاعده‌ی کلی جدا نیست. یعنی افراد هنگام خرید این میکروفون‌ها، تلاش می‌کنند که با توجه به معیارهای مختلف، بهترین میکروفون را برای خود انتخاب کنند.

حال شاید این سوال برای شما عزیزان پیش بیاید که باید چه معیارهایی را در خرید میکروفون‌های گویندگی به کار ببندیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های کلی یک میکروفون گویندگی ایده‌آل آشنا شوید.

 

  • نوع برند میکروفون: یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک میکروفون خوب، نوع و برند تولید کننده‌ی آن است. بنابراین هنگام خرید این میکروفون‌ها حتما به نوع میکروفون و برند تولید کننده‌ی آن دقت کنید.
  • کنترل صدای دریافتی: یکی از امکانات میکروفون‌های خوب این است که دکمه‌ای برای کم یا زیاد کردن صدای دریافتی دارند و همین ویژگی باعث می‌شود که کاربر بتواند کیفیت صدای خروجی از میکروفون را کنترل کند.
  • الگوی قطبی یا جهت‌پذیری: الگوی قطبی یکی از ویژگی‌هایی است که در میکروفون‌ها وجود دارد و در واقع تعیین می‌کند که میکروفون صدای شما را چطور بشنود! میکروفون‌ها از این نظر به دو دسته‌ی دو جهته و تمام جهته تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها، ویژگی‌های مطلوبی دارند.
  • فیلترهای صدا: اگر میکروفون مورد نظر شما فاقد فیلتر صدا باشد، باعث می‌شود که صداهای خروجی از میکروفون دارای خش باشند و کیفیت کافی نداشته باشند.
  • قیمت مناسب: شاید تعجب کنید که چرا می‌گوییم قیمت میکروفون، از معیارهای اصلی در خرید این کالا به شمار می‌آید. مسلما خود شما هم با توجه به قیمت هر چیزی تصمیم می‌گیرید که آن را بخرید یا نه؟

امروزه قیمت هر میکروفونی که مخصوص گویندگی در خانه طراحی می‌شود، با توجه به نوع میکروفون و قابلیت‌های مختلفی که این دستگاه در خود گنجانده است، متفاوت می‌باشد اما به طور کلی قیمت این میکروفون‌ها در حالت کنونی بین ۱۰۰ دلار تا ۴۰۰ دلار در نظر گرفته شده است.

 

۶  مورد از انواع میکروفون برای گویندگی در خانه

 

۶  مورد از انواع میکروفون برای گویندگی در خانه

  1. میکروفون یو‌اس‌بی

جالب است بدانید که این نوع از میکروفون‌ها برای کسانی طراحی شده‌اند که قرار است کار گویندگی را تازه آغاز کنند. یعنی میکروفون یو‌اس‌بی مناسب افرادی است که مبتدی هستند.

یکی از قابلیت‌های ویژه‌ی این میکروفون‌ها این است که با استفاده از رابط‌های مربوطه، به راحتی می‌توانند به سیستم‌هایی مثل لپ‌تاپ یا کامپیوتر متصل شوند بدون این که به تنظیمات ویژه‌ای احتیاج داشته باشند.

همچنین، میکروفون‌های یو‌اس‌بی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند صدای سیستم‌های کامپیوتری را به خوبی پخش کنند اما باید بدانید که این میکروفون‌ها از نظر کیفیت در سطح پایینی قرار دارند.

 

  1. میکروفون دینامیک

نوع دیگری از انواع میکروفون برای گویندی در خانه ، میکروفون‌های دینامیک می‌باشند. این میکروفون‌ها نسبت به مدل قبلی بسیار باکیفیت‌ترند و بیشتر اوقات توسط افراد حرفه‌ای در زمینه‌ی گویندگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شما عزیزانی که قرار است دست به خرید میکروفون گویندگی دینامیک بزنید، باید بدانید که می‌توانید از این میکروفون در هر مکانی استفاده کنید. علاوه بر این، بهتر است بدانید که چنین میکروفون‌هایی تمامی قابلیت‌های میکروفون ایده‌آل را دارا می‌باشند و می‌توانند در هر محیطی مورد استفاده قرار بگیرند.

میکروفون‌های دینامیک برای این که بتوانند پادکست‌های صوتی باکیفیتی را به وجود آورند، به منبع تغذیه‌ی الکتریکی نیاز ندارند و با قیمت ارزانی نیز به فروش می‌رسند. بنابراین، این نوع از میکروفون‌ها می‌توانند بهترین انتخاب برای ضبط پادکست در منزل، مسافرت و یا محیط‌های دوستانه باشند.

 

  1. میکروفون کاندنسر

اگر میخواهید بهترین میکروفون را برای ضبط پادکست‌های باکیفیت انتخاب کنید، ما به شما میکروفون کاندنسر(condenser ) را پیشنهاد می‌کنیم. این نوع از میکروفون‌هایی که امروزه به صورت گسترده به فروش می‌رسند، قابلیت آن را دارند که صدای شما را با جزئیات و وضوح بالا ضبط کنند. همچنین باید بگوییم که قیمت این میکروفون‌ها نسبت به سایر میکروفون‌های مطلوب برای گویندگی در خانه، بالاتر است و اجزای آن نیز حساسیت بیشتری دارند.

یک نکته‌ی مهمی که در این قسمت قابل ذکر است این است که چنین میکروفون‌هایی به یک منبع تغذیه‌ی خوب نیازمندند تا این منبع تغذیه بتواند میکروفون را به کار بیندازد. در غیر این صورت، شما نمی‌توانید از میکروفون‌های کاندنسر استفاده کنید.

 

  1. میکروفون ایکس‌ال‌آر

یکی دیگر از انواع میکروفون‌هایی که پیشنهاد می‌شود برای گویندگی در خانه از آن استفاده کنید، میکروفون ایکس‌ال‌آر می‌باشد. شاید بپرسید که چه‌ کسانی می‌توانند از این میکروفون‌ها استفاده کنند؟

این نوع از میکروفون‌های گویندگی بیشتر مناسب کسانی است که مهارت‌های مربوط به گویندگی را به تازگی آموخته‌اند و می‌خواهند از مهارت خود در ضبط پادکست استفاده کنند.

این میکروفون‌ها  به راحتی به دستگاه‌هایی همچون کامپیوتر، لپ‌تاپ و یا گوشی همراه متصل نمی‌شوند و لازمه‌ی اتصال این محصولات به این دستگاه‌ها این است که یک رابط صوتی وجود داشته باشد.

رابط صوتی در این‌جا نقش تکمیل کننده را ایفا می‌کند و می‌تواند تمامی محتواهای موجود در میکروفون را با وضوح بالا در دستگاه‌های کامپیوتری پخش کند. در مورد قیمت میکروفون‌های ایکس‌ال‌آر باید بگوییم که این کالاها در سطح قیمت مناسبی قرار دارند و تمامی افرادی که در زمینه‌ی تولید پادکست مشغول به کار هستند، می‌توانند به راحتی آن را خریداری کنند.

 

  1. میکروفون‌ نیومن

این نوع از میکروفون‌های گویندگی به دلیل این که ظاهری کلاسیک و به روز دارند، به عنوان پیشرفته‌ترین میکروفون‌ها از نظر ظاهر شناخته شده‌اند اما کیفیت و کارایی این میکروفون‌ها نیز بسیار چشمگیر است.

این محصول می‌تواند صدای ضبط شده را با بهترین کیفیت ممکن بازتولید کند و تا حد زیادی وضوح صدا را افزایش دهد. همچنین میزان نویزهای خط و خش‌دار این نوع از میکروفون‌ها بسیار کم است؛ به‌گونه‌ای که به میکروفون نیومن، میکروفون ساکت نیز می‌گویند.

میزان فشار صوتی که این میکروفون متحمل می‌شود به مقدار ۱۳۸ دسی‌بل است که این میزان، یک میزان بسیار مطلوب برای میکروفون‌های گویندگی به شمار می‌آید. بنابراین، خرید این میکروفون‌ها می‌تواند تا حد زیادی به بهبود صوت شما کمک کند.

 

  1. میکروفون هارلان هوگان

این میکروفون یکی از انواع میکروفون‌های وارداتی است که توسط شرکت‌های هوگان و مارشال تولید و عرضه می‌شود. میکروفون هارلان هوگان قابلیت این را دارد که عمق صدای شما را به خوبی پخش کند و حتی میزان بم شدن صدا را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

قیمت این نوع از میکروفون‌های گویندگی تقریبا بالا است اما متناسب با این قیمت، کیفیت صدای پخش شده از این میکروفون نیز بسیار بالا می‌باشد.

 از انواع میکروفون برای گویندگی در خانه

 

سخن پایانی

امروزه استفاده و خرید میکروفون‌های هوشمند گسترش یافته است چرا که تکنولوژی‌های مختلف پیشرفت کرده‌اند و افراد به دنبال خرید بهترین و باکیفیت‌ترین کالاهای موجود در بازار برای انجام امور مربوط به تولید محتوا و گویندگی خود هستند.

ما در این مقاله تلاش کردیم شما عزیزان را با انواع میکروفون برای گویندگی در خانه ، آشنا کنیم و بهترین نمونه‌های آن را نام ببریم. این نمونه‌ها شامل میکروفون‌های هارلان موگان، نیومن، کاندنسر، ایکس‌ال‌ار، یو‌اس‌بی و دینامیک می‌شوند. علاوه بر این، ما در این مقاله ویژگی‌های یک میکروفون خوب و مطلوب را نیز برایتان بیان کردیم تا به عنوان یک راهنمای خرید، از آن استفاده کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *