بلاگ توپاد
722 روز پیش 1

مزایا و معایب پادکست برای کسب  و کارها

بیایید ببینیم مزایا و معایب پادکست برای کسب و کارهایمان چیست؟ آیا تولید محتوای ارزش هزینه ای را که می‌خواهیم پرداخت کنیم دارد ؟ آیا باعث افزایش فروشمان و رسیدن به اهداف کسب و کارمان می‌شود ؟

تمام کارهایی که برای کسب و کارمان انجام می‌دهیم یک هزینه‌ است، هزینه‌ای که پرداخت می‌کنیم تا مشتریان ما را ببینند، بیشتر به ما نزدیک شوند و روابط بلندمدتی را با آن ها شکل دهیم. هزینه طراحی سایت، هزینه تولید محتوای متنی،تبلیغات اینترنتی، سئو  و هزینه های بسیار دیگری ما این هزینه ها را می‌پردازیم تا در مقابل دریافتی بیشتری را کسب کنیم و آن، سود نهایی کسب و کار است. هر کدام از این هزینه ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم درآمد یک مجموعه را شکل می‌دهند.

 

احتمالا تا به حال برای تولید محتوا، کمپین های تبلیغاتی و موارد دیگه در بستر اینترنت هزینه های مختلفی برای دریافت نتایج متفاوت پرداخت کرده اید.

تولید پادکست برای کسب و کارمان

حال میخواهیم درباره ویژگی برتری به نام پادکست و محتوای صوتی صحبتی کنیم، نوعی از تولیدمحتوا و بازاریابی که ممکن است تا به حال از آن برای کسب و کارتان استفاده نکرده باشید هرچند قطعا خودتان حداقل یکبار و بیشتر، یکی از استفاده کنندگان محتوای صوتی و پادکست بوده اید.

تولید پادکست برای کسب و کار اینترنتی

بیایید در این مقاله از دید دیگری به پادکست نگاه کنیم، تا به حال ما مخاطبین پادکست ها بودیم و  حالا فکر کنیم چطور می توانیم خودمان تولید کننده پادکست باشیم و مخاطبین بسیاری را جذب کنیم ؟ و برای پرسش های زیر بهترین جواب را بیابیم.

چطور می توانم  پادکست تولید کنم ؟

محتوای صوتی چه مزیت هایی برای کسب و کار  من می‌تواند داشته باشد ؟

محتوای صوتی چه معایبی را ممکن است به کسب و کارم متحمل کند ؟

چطور از پادکست برای بازاریابی و جذب مشتری استفاده کنم ؟

کجا می‌توانم از پادکست ها استفاده کنم ؟

و بی نهایت سوال های دیگری که باید به آن ها پاسخ بدهیم. در این مقاله ما به پرسش های میانی پاسخ میدهیم: مزایا و معایب پادکست برای کسب و کارها

مزایای پادکست برای کسب و کارهای اینترنتی

استفاده از پادکست ها می‌تواند به مَثابه یک تیر و چند نشان زدن باشد، بستگی به این دارد که شما کجا، چطور و برای چه کسانی از آن ها استفاده کنید.

مزیت پادکست برای محتوای سایت: تبدیل متن سایت به پادکست (محتوای صوتی)

این یکی از آن یک تیر و چند نشان زدن ها برای پادکست است، شما تا با الان محتوای متنی سایت خود را آماده کرده و در اختیار مخاطبین قرار داده‌اید حال با اضافه کردن این ویژگی برتر به محتوای سایت می‌توانید آن را به کانال های بسیاری برای تعامل با مشتری برسانید.

مزایای پادکست

یعنی با تبدیل محتوای متنی سایت به پادکست شما:

  1. یک ویژگی برتر به محتوا اضافه می‌کنید که از دید گوگل بسیار جذاب است
  2. به کاربران حق انتخاب دیگری می‌دهید تا بتوانند به جای خواندن محتوای سایت به آن گوش دهند و زمان بیشتری را صرف کنند
  3. بازهم تعامل بالایی که برای کاربران ایجاد می‌کنید پیداست زیرا کاربرانی که وارد سایت شما می‌شوند جدای از متن سایت می‌توانند احساس برتری را تجربه کنند: صدای سایت شما
  4. می‌توانید به واسطه پادکست های تولید شده از صفحات سایت به کانال های بیشتری برای جذب و حفظ مشتری ورود پیدا کنید. از جمله حضور در شبکه های اجتماعی پادکست محور همچون گوگل پادکست، اپل پادکست، کست باکس، شنوتو، نوار و ….
  5. تبدیل محتوای متنی سایت به پست های اینستاگرامی می‌تواند کمی سخت باشید زیرا شما باید محتوای خود را کاملا خلاصه کنید اما برای پادکست ها اینطور نیست و شما می‌توانید همان ها را در اینستاگرام خود و دیگر شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
  6. پادکست برندینگ مستقیم برای شما در شبکه های اجتماعی را به ارمغان می‌آورد زیر به راحتی دست به دست می‌شود ( البته این می‌تواند یک عیب هم تلقی شود )

این ها برخی از مزایایی بودند که برای تولید محتوای صوتی از متن سایت استفاده می‌شدند که قطعا می‌تواند راه حل های بیشتر از این نیز وجود داشته باشد.

 معایب پادکست برای محتوای سایت: تبدیل متن سایت به پادکست (محتوای صوتی)

نمیتوانیم معایب چشم‌گیری را نام ببریم که بتواند استفاده از این ویژگی برتر را زیر سوال ببرد  و گاهی برخی از این معایب در واقع مزیت هایی هستند که قبل از آن رعایت نشده اند.

  1. باید محتوای متنی خوبی داشته باشید تا بتوانید آن را تبدیل به پادکست کنید، محتوای ضعیف، با نگارش ادبی غلط می‌تواند به راحتی تعاریف موجود در پادکست را تغییر دهد و گوینده مطلب را به گونه ی دیگری بخواند.
  2. پادکست ها ممکن است به راحتی در تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی دست به دست شود در نتیجه نیاز است تا حتما مسائل کپی رایت آن را رعایت کنید ( اول و آخر هر پادکست نام کسب و کار شما گفته شود )
  3. پادکست و محتوای صوتی نیاز به گوش داده شدن دارند که این مزیت خود می‌تواند در برخی زمان ها که مخاطب نمیتواند به محتوا گوش دهد یک عیب تلقی شود

مزیت پادکست (نریشن) در تبلیغات

به هیج وجه نمیتوانیم از مزیت فوق العاده محتوای صوتی در تبلیغات چشم پوشی کنیم، به تبلیغات تلویزیونی فکر کنید، اکثریت آن‌ها از گوینده های حرفه ای برای گفتن متن تبلیغاتیشان استفاده می‌کنند.

مزایای پادکست نریشن

صداهای خاص گوینده ها میتواند تاثیر به سزایی در افراد ایجاد کند به خصوص اگر آن صدا، صدایی کاریزماتیک و برند باشد.

در این موارد به محتوای صوتی، نریشن گفته می‌شود.  معمولا این نوع از محتوای صوتی زمان بیشتری برای اماده سازی و ضبط را شامل می‌شود و کیفیت فوق العاده بهتری را به نسبت پادکست و کتاب صوتی دارد.

مزیت استفاده از نریشن برای شما میتواند:

  1. استفاده از تاثیرگذاری حس شنوایی  در مخاطبین
  2. ایجاد صمیمت بیشتر با مخاطبین و انتقال احساسات به مخاطب
  3. استفاده صداهای جذاب و خاص برای کمپین های تبلیغاتی اینترنتی و شبکه های اجتماعی
  4. طراحی های راهنماها و دستورالعمل های صوتی برای محصول و خدمات تا کاربران به آن ها گوش دهند.

معایب پادکست (نریشن) در تبلیغات

شاید بتوان گفت تنها عیب این نوع از تبلیغات هزینه آن باشد که با توجه به کیفیت بالایی که نریشن ها دارند هزینه های مربوط به آن کاملا منطقی به نظر میرسد.

معایب پادکست

بعد از موارد بالا نوبت به تاثیرات روحی و روانی جذابی میرسد که صدا میتواند برای مخاطب خلق کند، مبحثی که ما با عنوان بازاریابی عصبی آن را می‌شناسیم. تاثیرات استفاده از صدا در تبلیغات بسیار وسیع و کاربردی است زیرا اکثریت تعامل ما به صورت پیش فرض از طریق گفت و گو و گوش دادن می‌باشد

پس ما می‌توانیم از این حس تاثیرگذار ( حس شنوایی) برای رسیدن به اهدافمان استفاده کنیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *